Geen producten (0)

Voorwaarden

Algemene voorwaarden Holland Circulair B.V.

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:

HC: de besloten vennootschap Holland Circulair B.V., gevestigd te (5281 RE) Boxtel aan de

Schouwrooij8, welke vennootschap producten en/of diensten aan consumenten aanbiedt, al dan

niet op afstand

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf

die een overeenkomst (al dan niet op afstand) aangaat met HC

Overeenkomst: een overeenkomst (al dan niet op afstand) waarbij HC producten en/of diensten

aanbiedt/levert aan de Consument

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst zoals hiervoor bedoeld, waarbij in het kader van

een door HC georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot

en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer

technieken voor communicatie op afstand

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of

diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de Consument en HC in staat stelt om informatie

die aan hem/haar gericht is, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en

ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van HC en op elke tot stand

gekomen Overeenkomst tussen HC en de Consument en op alle daaruit voortvloeiende

overeenkomsten en rechtsverhoudingen.

  1. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden

aan de Consument ter hand gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de

Overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij HC

en/of op de website van HC zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig

mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  1. Indien een Overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het

vorige lid en voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze

algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden

gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan

worden opgeslagen op een Duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk

is, zal voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar de

algemene voorwaarden langs elektronische weg kunnen worden ingezien en dat zij op

verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen

worden toegezonden.

  1. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of

dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van dit artikel van

overeenkomstige toepassing en kan de Consument zich in geval van tegenstrijdige algemene

voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem/haar het meest

gunstig is.

Artikel 3 – Aanbod

  1. Indien een aanbod van HC een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt

gedaan, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.

  1. Het aanbod van HC bevat voor zover mogelijk een volledige en nauwkeurige omschrijving

van de aangeboden producten en/of diensten. De omschrijving is voldoende gedetailleerd

om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als HC

gebruik maakt van afbeeldingen, dan zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod

binden HC niet.

  1. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de Consument duidelijk is wat de rechten en

verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in ieder

geval:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de Overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig

zijn;

  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod dan wel de termijn voor het gestand doen

van de prijs;

  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik

van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere

grondslag dan het basistarief;

  • indien de Overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze

voor de Consument te raadplegen is;

  • de wijze waarop de Consument voor het sluiten van de Overeenkomst van door

hem/haar niet gewilde handelingen op de hoogte kan komen alsmede de wijze waarop

hij/zij deze kan herstellen voordat de Overeenkomst tot stand komt;

  • de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de Overeenkomst kan worden gesloten.

Artikel 4 – De Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 van dit artikel tot stand

op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod van HC en het voldoen

aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  1. Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt HC

direct langs elektronische weg en/of telefonisch de ontvangst van de aanvaarding van het

aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de Consument de

Overeenkomst ontbinden.

  1. Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft HC passende technische en

organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en

zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch kan betalen, zal

HC daarbij passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  1. HC kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de Consument aan zijn/haar

betalingsverplichtingen kan voldoen alsmede van al die feiten en factoren die van belang

zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst op afstand. Indien HC op grond

van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij

gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering

bijzondere voorwaarden te verbinden.

  1. HC zal uiterlijk bij levering van het product of de dienst aan de Consument de volgende

informatie verstrekken, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een

toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:

  1. het (mail)adres van HC waar de Consument met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het herroepingsrecht

gebruik kan maken dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het

herroepingsrecht;

  1. de informatie over service die verleend wordt na aankoop en garanties;
    1. de in artikel 3 lid 3 van deze algemene voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij HC

    deze gegevens al aan de Consument heeft verstrekt voor de uitvoering van de

    Overeenkomst.

    1. Indien HC zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de

    bepaling in het vorige lid van dit artikel alleen van toepassing op de eerste levering.

    Artikel 5 – Herroepingsrecht (alleen van toepassing bij online bestellingen)

    1. In geval van een Overeenkomst op afstand, kan de Consument gebruik maken van het

    wettelijk herroepingsrecht. Dit houdt in dat de Consument de Overeenkomst op afstand

    binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgaaf van redenen kan ontbinden.

    1. De Consument kan alleen gebruik maken van het herroepingsrecht als het product

    ongebruikt en onbeschadigd is en het, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt geretourneerd

    in de originele verpakking.

    1. Tijdens de herroepingstermijn zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de

    verpakking.

    1. Om te kunnen beoordelen of het product voldoet aan de verwachtingen, is het de Consument

    tijdens de toegestaan om het product uit de verpakking te halen. Tijdens de

    herroepingstermijn heeft de Consument het recht om het product te beoordelen in de mate

    die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Dit

    houdt onder meer in dat het product uitsluitend geprobeerd mag worden zoals dat normaal

    gesproken ook in de winkel zou mogen. Dit betekent in het algemeen dat het product

    uitgepakt mag worden en zo nodig ingeschakeld en geprobeerd mag worden zoals dat in de

    winkel doorgaans ook mogelijk is. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op een

    wijze waarop bedoeld is de verpakkingen te openen, zonder deze onnodig te beschadigen.

    1. De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het

    gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid

    4 van dit artikel.

    1. Zolang de Consument nog niet heeft besloten het product definitief te houden mag hij/zij het

    product weliswaar proberen, maar niet gebruiken. Na gebruik is het niet meer mogelijk om

    gebruik te maken van het herroepingsrecht.

    1. Sommige producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit is het geval bij producten die op

    verzoek van de Consument zijn aangepast, producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn

    of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of audio- en video-opnamen en

    computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

    1. Ook als de Consument gebruik maakt van een van de volgende extra services is het niet

    mogelijk om de Overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren:

    • het verlengen van de aan- of afvoerslang;
    • afkoop van de garantie;
    • het monteren van een tussenstuk;
    • de deurdraairichting van een product veranderen;
    • het inbouwen van het product;
    • het gebruiken van het product;
    • speciaal bestelde producten.
    1. Indien de Consument HC niet binnen de herroepingstermijn van 14 dagen op de hoogte stelt

    van zijn/haar besluit de Overeenkomst te ontbinden, dan is de Overeenkomst definitief.

    Artikel 6 – Wijze en kosten van retourneren

    1. Indien de Consument gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, dan dient hij/zij HC

    binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de hoogte te stellen van het besluit tot

    ontbinding van de Overeenkomst. Dit kan de Consument doen door een e-mail te sturen naar

    info@hollandcirculair.com onder vermelding van naam en adresgegevens, telefoonnummer,

    omschrijving en/of typenummer van het product en/of het ordernummer/factuurnummer.

    1. Binnen 14 dagen nadat HC het product weer fysiek en in goede staat in bezit heeft, zal zij

    het aankoopbedrag aan de Consument terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel en/of op

    hetzelfde rekeningnummer als die gebruikt is voor de betaling.

    1. Diensten die al zijn verleend worden wel in rekening gebracht en worden in mindering

    gebracht op het terug te betalen bedrag.

    1. Indien de Consument gebruik maakt van zijn/haar herroepingsrecht, komen de kosten voor

    het retour sturen voor rekening van de Consument.

    Artikel 7 – De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod van HC vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de

    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg

    van veranderingen in BTW-tarieven.

    1. In afwijking van het vorige lid van dit artikel kan HC producten of diensten waarvan de

    prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar HC geen invloed

    op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het

    feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld.

    1. Prijsverhogingen binnen drie maanden na de totstandkoming van de Overeenkomst zijn

    alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

    1. Prijsverhogingen vanaf drie maanden na de totstandkoming van de Overeenkomst zijn alleen

    toegestaan indien HC dit bedongen heeft en deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen

    of bepalingen of de Consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen

    de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

    1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

    Artikel 8 – Conformiteit en omruilgarantie

    1. HC staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het

    aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid

    en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke

    bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

    1. Een door HC, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de

    rechten en vorderingen die de Consument op grond van de wet ter zake van een tekortkoming

    in de nakoming van de verplichtingen van HC jegens haar kan doen gelden.

    1. Indien er een product met transportschade of doosschade gekocht wordt, kan de Consument

    geen claims indienen inzake transportschade.

    1. Voor de volgende producten gelden de volgende omruilgarantietermijnen:
    2. gebruikte producten anders dan koelkasten en vriezers: 3 maanden omruilgarantie;
    3. gebruikte koelkasten en vriezers: 3 maanden omruilgarantie;
    4. nieuwe producten met transportschade: hebben 1 jaar volledige omruilgarantie, tenzij

    anders overeengekomen.

    1. Vervanging van een product leidt nooit tot een verlenging van de omruilgarantietermijn. De

    eerste datum van aanschaf blijft bepalend.

    1. Onder de omruilgarantie wordt verstaan dat er een soortgelijk product (kwalitatief,

    prijsklasse en gebruiksfaciliteiten) geleverd wordt.

    1. Onder de omruilgarantie vallen niet:
    2. krassen, barsten of deuken in de mantel, het bovenblad of accessoires van het product die

    later dan 12 uur na levering worden vastgesteld;

    1. defecten aan glazen, kunststof, of rubberen onderdelen die later dan 12 uur na levering

    worden vastgesteld;

    1. schade ontstaan door blikseminslag, wateroverlast, stoten of vallen;
    2. defecten die te wijten zijn aan een verkeerde plaatsing of aansluiting;
    3. defecten die te wijten zijn aan de elektrische installatie in de woning;
    4. schade ontstaan door een verkeerde bediening door de gebruiker en – indien van

    toepassing – onvoldoende of onjuist onderhoud;

    1. normale slijtage;
    2. niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten

    apparaatvreemde voorwerpen of het oplossen van storingen die zijn ontstaan door

    apparaatvreemde voorwerpen;

    1. koelkastlampjes en scheuren in rubbers van koelkasten en of vriezers;
    2. schade ontstaan door het wassen van kussens en dekbedden;
    3. schade ontstaan door oneigenlijk gebruik.
    4. De garantie vervalt indien:
    5. het product door onbevoegde personen is gerepareerd;
    6. het product door onbevoegde personen open is gemaakt wordt;
    7. garantiezegels verwijderd en/of verbroken zijn;
    8. de Consument zijn/haar verplichtingen jegens HC niet nakomt.

    Artikel 9 – Levering en uitvoering Overeenkomst

    1. HC zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij

    de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot

    verlening van diensten.

    1. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan HC kenbaar heeft gemaakt.
    2. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal HC zich inspannen om

    een vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke

    wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen

    kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.

    1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten ligt tot het moment van

    bezorging aan de Consument bij HC, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    1. Indien de Consument een product om welke reden dan ook weigert in ontvangst te nemen,

    dan worden de transportkosten aan de Consument in rekening gebracht, ook als deze

    oorspronkelijk voor rekening van HC kwamen.

    Artikel 10 – Betaling

    1. Tenzij anders overeengekomen is, dient de Consument giraal danwel per pin te betalen bij

    bezorging van het product of de levering van een dienst.

    1. In geval van wanbetaling van de Consument heeft HC het recht om redelijke kosten aan de

    Consument in rekening te brengen.

    Artikel 11 – Klachtenregeling en klachtplicht

    1. Eventuele klachten dienen direct per mail (info@hollandcirculair.com) aan HC gemeld te

    worden.

    1. HC zal klachten binnen 14 dagen afwikkelen, tenzij zij tijdig meldt waarom dit niet haalbaar
    2. In dat geval zal HC klachten zo spoedig mogelijk afwikkelen.
    3. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst, het geleverde product en/of de geleverde

    diensten en/of ontbrekende onderdelen moeten binnen 48 uur na levering en anders in ieder

    geval binnen zeven dagen nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd volledig en

    duidelijk omschreven worden ingediend bij HC, bij gebreke van verval van rechten.

    Artikel 12 – Aansprakelijkheid

    HC is nimmer aansprakelijk voor enige indirecte schade (vervolgschade).

    Artikel 13 – Toepasselijk recht

    Op alle Overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.